woensdag 11 april 2012

Positieve energie

Terwijl ik werk aan een beetje kritische blogpost, weet ik dat er veel mensen mijn blog ook lezen om gewoon te zien hoe het met me gaat. En dan het liefst met melancholische verhalen over Querenta Y Tres, balancerend op de grens of het verhaal nog wel op mijn blog gepost moet worden.

Speciaal voor deze mensen een kleine update.

Het uitspreken van mijn vorige blogpost heeft geholpen. Natuurlijk las Marc het, die het meteen oppikte door me die dag mijn eerste les in Solidworks te geven. Inmiddels is de eerste versie van mijn kast in 3d getekend en ben ik bezig het programma ook op mijn laptop te installeren om zo thuis ook door te kunnen ermee.

Zelfs het phebisme waar ik het over had heeft gewerkt! Ik heb een baantje gevonden bij de leukste designwinkel in Utrecht: StrandWest. Per 1 mei ga ik daar beginnen en aangezien het kringloopatelier precies dan ophoud en de WWIK een maand later stopt kon de timing niet beter.

Behalve het phebisme heb ik meer van die rare kronkels over hoe mijn leven in elkaar zit. Teveel om op te noemen en (belangrijker) te zonde om te doen.

Ik heb bijvoorbeeld ook het idee dat de uitspraak ‘pech in de liefde, geluk in het spel’ eigenlijk ‘pech in de liefde, geluk in het werk’ moet zijn. Als twee dingen die in een soort cirkeldiagram om elkaar heen draaien. Soms heeft de liefde een groter aandeel waardoor het werk minder is en soms is het andersom het geval.

Mijn assistent-bedrijfsleider op mijn vorige baantje zei ooit heel mooi “ als je niet de luxe hebt om van je hobby je werk te maken, moet je maar van je werk je hobby maken”. Mooi vind ik dat: Het omdraaien van die uitspraken om het goeie uit het leven te halen. 


En net zoals mijn assistent-bedrijfsleider draai ik het ook gewoon om: als het niet goed gaat in de liefde, nou dan moet ik maar hard aan het werk! Anders klopt het cirkeldiagram niet natuurlijk. En je weet maar nooit wanneer de percentages liefde-werk zich weer omdraaien. En zo vervorm je iets wat je negatief zou kúnnen opvatten, tot iets waar je juist energie uit kunt halen. Elk excuus is een goed excuus om te knallen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten